En dag med fart

 

Idag har vi bytt badandet mot något annat, lite mer fartfyllt. Sparkcykel. Luna har till och från nämt att hon skulle vilja testa att köra där det finns lite backar och hinder. Tyvärr har vi ingen park i Karlskrona där det är tillåtet med sparkcykel så vitt jag vet vilket ställer till det lite. Däremot finns det i både Karlshamn och Sölvesborg. Valet föll på Sölvesborg då parken där ligger precis invid järnvägsstationen och dessutom gränsar till en bra en lekpark. Det kändes som att en plan B kunde vara bra att ha ifall det inte var så roligt det där med att köra i park. 

Jag hade inte behövt oroa mig! Visst var hon lite osäker i början och tyckte att det var både spännande och lite, lite läskigt men det släppte snart och hon var helt fast. Hon åkte, och åkte, och åkte.



Det var bara när hennes ”hemska” Mamma tvingade in henne i lekparken för lunch som det passade att ta en snabb runda för att göra lite annat med. Men det varade inte länge. Skateparken lockade mer. 


Så, så fort hon bara fick var hon tillbaka där igen och körde. Även om jag hade försökt välja en lite svalare dag att åka så var det varmt men det stoppade henne inte. Hon såg så lycklig ut där hon körde runt, runt och upp och ner, försökte få till små minihopp och vågade mer ju längre hon körde. Hon såg med stora ögon när de större grabbarna som var där hoppade och snurrade. 

Det var bara ibland, när värmen tog ut sin rätt som hon pausade några minuter och då skulle visst Mamma köra istället. Jag fick tydligen godkänt även om hon hävdar att hon var bättre. Jag skyller på att hennes sparkcykel är för liten för mig. Det tog alltså inte många minuter innan hon skulle köra igen för att visa mig hur jag skulle göra. Det var nog bara en paus som hon hade ordentlig tid till, den då hon fick glass. Men då höll hon nästan på att rinna bort i värmen med.  

Glass alltså, på glassbåten såklart. Den kom hon nämligen ihåg från förra sommaren då vi var där och inte visste att glassarna där nästa matchar Glassiären här hemma och hon råkade få en väldigt stor glass. I år visste vi bättre. Efteråt hade hon tydligen svalnat så pass att hon orkade ytterligare en liten stund. 


Jag har alltså tillbringat en stor del av dagen sittandes såhär, på kanten till en skatepark och tittat på samt gett små utmaningar till en stor liten tjej som befann sig i någon form av himmelrike och konstant upprepade ”Det här är mycket roligare än lekparken. MYCKET ROLIGARE!” Så att dagen blev lyckad, det rådde det inga tvivel om. Frågan är väl bara om jag kan hitta någonstans lite närmare där hon kan åka så man inte alltid behöver lägga en hel dag på det för hon kommer vilja åka igen så är det bara. Helst skulle hon nog vilja att även jag skaffar en sparkcykel så vi kan åka båda två. Hur det blir med det får vi väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar