Sista dagen

 

Idag har jag gjort mitt bästa för att stoppa huvudet i sanden och förtränga att det är siat lediga dagen idag. Att det är dags att gå tillbaka till jobbet imorgon igen. Luna har ytterligare en vecka med sommarlov men för mig är det dags. Jag kan inte påstå att jag ser fram emot det men det är som det är. Men som sagt, idag har jag försökt glömma det hela och istället njutit av en sista skön dag på stranden. 


Nu när det varit varmt ett litet tag har badtemperaturen blivit helt okej igen, även för mig. Jag har med andra ord stått ut med att vara i lite längre stunder vilket också har gett upphov till en hel del bus. Busungen vill ju helst ha sällskap i vattnet när hon badar vilket hon fått idag. Att Mamma sitter på bryggan och tittar är inte alls lika kul. 



Men jag är ju som man är när man är vuxen. Det vill säga, jag uppskattar också att få ligga i solen och smälta så där skönt som det känns som när det är runt trettio grader ute. Och hur mysigt är det då inte när man får sällskap av samma busunge som nyss lekte sjölejon eller delfin. Att ha lite picknick och småprata. Jag älskar det! Och henne! 

Och idag njöt jag lite extra av alltihop eftersom jag vet att nu drar allt igång igen med tider hit och dit. Saker att fixa. En höst som närmar sig. Så jag sög som i mig lite mer idag så att känslan ska sitta kvar lite längre. Det är trots allt dagar som den här som hjälper en att klara av och orka med när det blir kallare och mörkare ute. 

Men jag hoppas att sommaren vill stanna ytterligare ett tag. Att den har mer att ge. För även om man inte har hela dagar så finns det fortfarande eftermiddagar och kvällar. Stunder för små utflykter eller ett och annat kvällsbad. Så jag trycker undan jobbångesten med att det fortfarande inte behöver vara helt kört med sommaren bara för att semestern är slut. För jag är inte redo för höst än, jag vill få leva lite till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar