Home sweet home



Sådär ja, då var jag hemma igen. 
Efter en natt där jag faktiskt slapp frysa och en morgon med frukost vid ett köksbord var det dags att vinka hej då och ta mig an den sista etappen på min cykling. Målet var Ronneby för att sedan ta tåget den sista lilla biten hem. Men hallå, varför då tänker ni säker. Jo för att till stor del så går cykelvägen från Ronneby mot Karlskrona precis bredvid E22:an och även om det är räcke emellan känns det inte direkt lockande med tanke på trafiken som kör där. 

Idag var målet bara att komma hem. Ni vet hur det är när man börjar närma sig hemma. Då är man inte sugen på några avstickare eller stopp längs vägen så jag trampade mest bara på. Och det gick uppför. Kändes nästan lite som Brösarp i repris. Visst det var en hel del uppförsbackar men det var nog även att jag kände mig lite tung i benen. Trots allt är jag inte van att cykla på det sätt som jag gjort denna veckan. 
Det var några sträckor som jag inte kände mig helt bekväm med idag. Där man kom ut på lite större, mer vältrafikerade vägar. Som tur var det hyfsat korta bitar och på den värsta av dem var det rejält bred vägren så det gick ändå okej även om jag var glad när jag kunde svänga av. Men allt gick som sagt bra och jag kom fram till Ronneby med sådär lagom marginal till nästa tåg. Nu, efter några sköna timmar på stranden med bad och podd i öronen är det inte helt fel med soffan en stund. För att inte tala om hur lockande sängen ser ut. 
Dagens etapp blev 34,2 kilometer. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar