En sen alla hjärtans dag hälsning



Nästan en hel vecka sedan det var alla hjärtans dag. Hoppas ni hade det mysigt! 
Jag tillhör ju de där som gärna uppmärksammar speciella dagar av olika slag. Kanske för att jag gärna tar varje tillfälle som ges att göra något extra med dem jag har runt mig. Fast just den här blev ingen dag som jag kommer lägga på minnet direkt. 

Luna var hos pappa även i år men självklart smög jag dit med en liten överraskning som låg där och väntade efter förskolan. Men annars, ja annars "firade" jag dagen genom att besluta om att ta bort ett öga och sedan göra ett besök på vårdcentralen för misstänkt återfall av halsflussen innan jag kröp upp i soffan med feberfrossa och en hals från helvetet. Det är först nu, efter nästan en vecka, som jag börjar bli människa igen. Så nu hoppas jag verkligen att denna antibiotikakuren tar död på alla baciller så det inte börjar om igen nästa vecka för det har jag varken tid eller ork med. 

Däremot hade vi en busig och mysig eftermiddag ett par dagar tidigare. Då gjorde vi nämligen Busfabriken. Var faktiskt riktigt länge sedan vi var där och Luna har tjatat om det i evigheter så gissa om hon var glad. Och just tisdagar är helt klart bästa dagen för ett besök på en Busfabrik. Halva priset och lite folk, kan ju knappast bli bättre. 





Så då blev det alltså en hel eftermiddag med hoppande, klättrande, åkande och bollhavsbadande. Luna råkade dessutom träffa på en kompis som hon hängde ihop med. Och som alltid annars blev jag den förälder som hängde med i leken, som jagade dem, utmanade dem på pulkaåkning och som gjorde konstiga saker på studsmattan. Inte för att jag har något emot det, tvärtom, jag har också roligt. Fast jag kan ändå inte låta bli att undra varför det alltid är jag.
Hur som helst var vi två trötta men glada tjejer den kvällen.  

Sen är det ju så att vi har mycket härligt att se fram emot inom en väldigt snar framtid så även om alla hjärtans dag blev skit i år så finns det mycket annat. Dessutom får jag dagligen kärleksbevis från den finaste lilla varelse jag vet och det är ju faktiskt det allra bästa man kan få!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar