Semestertider



Åh vad vi har gått och längtat här hemma. Och nu är det äntligen dags! Vi ska ha semester. Åka till varmare och skönare väder. Till härliga stränder och spännande djur. Vi ska bada, mysa, åka på äventyr, äta massor med frukt och förhoppningsvis ha det precis hur skönt som helst. 
Sri Lanka, ja det är dit vi ska. Lång resa vilket säkert kommer kännas men det gav också en anledning att ta en lång semester. 2,5 vecka får vi på plats och det känns som att vi verkligen kan behöva det här just nu. 

Det ska bli så rackarns underbart även om det är lite, lite nervöst. Att resa med Luna vet jag hur det är vid det här laget så det är lugnt. Däremot blir det första gången vi inte åker charter utan på egen hand så det blir ju lite annorlunda. Första veckan är bokad och klar men eftersom jag inte bestämt exakt var vi ska sedan så har jag lämnat det öppet än så länge vilket på nåt skumt sätt känns både skönt och konstigt. Ja, lite otäckt om jag ska vara ärlig. Var så länge sedan jag reste på det viset och har nog aldrig gjort det som ensam ansvarig för allt. Men jag vet ju att det alltid brukar ordna sig och folk är trots allt snälla och hjälpsamma för det mesta.  



I torsdags jobbade jag alltså sista dagen på några veckor och det måste såklart firas. Semla (gissar på årets ändå för min del) och bubbelvin fick bli en bra inledning på semestern. Sen har dagarna mestadels handlat om att fixa och greja för att få allt klart inför avfärd. Igår hade jag även Pappa på middag då han fyllde år och Mamma var iväg. En riktigt trevlig kväll hade vi. Är så sällan som bara Pappa kommer hit och det är kul att träffa enbart honom ibland med. Träffar ju trots allt Mamma klart oftare. 



I morse rensade jag kylen vilket resulterade i  väldigt god juice till frukost. Och jo, rödbetorna gjorde att den hade lika fin färg även när den rann ut, vilket alltid är lika intressant innan man lägger ihop ett plus ett. Men nu tror jag att det mesta är i ordning här hemma så det känns ok att komma hem sen igen. Avskyr att komma hem till kaos efter semestern.
Även packning börjar vara klar. Tror jag. Bara några små saker kvar som inte går att packa fören imorgon bitti. 
Jag har även fått hem Luna från sin Pappa så nu är den viktigaste pusselbiten för en mysig resa på plats och superpepp på sköna dagar.


Ikväll lyckades jag även ta mig ett skönt bad och peela, fila fötter, göra ansiktsmask och sånt som är skönt att göra innan man ska till solen. 
Så nu är vi nog minsann redo. Så hej då kyla! Hej många timmars resa men framför allt hej, hej värme och ledighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar