Att ha tappat sina ord



Jag har alltid tyckt om att få vara kreativ. Att skriva, måla och pyssla. Men senaste åren vet jag inte vad som hänt, det känns som att jag tappat så mycket av allt det där. Jag kan knappt minnas när jag målade sist och orden som alltid har kommit så lätt fastnar liksom halvvägs. 

Det känns som att den enda jag skriver numera är tråkiga (men oftast nödvändiga) mail, olika brev och överklaganden till myndigheter. Bara sånt som är stelt och tråkigt med andra ord. Det där lättsamma, roliga och beskrivande saknas och ibland undrar jag om jag ens kommer ihåg hur man gör. Det är som att fingrarna fastnar på tangenterna och inte kan röra sig. 

Jag vet inte om det är alla måsten och jättelånga att-göra-listor, vissa energitjuvar till människor som man alltid måste tjafsa med eller min jättesega dator som gör det men det känns aldrig som att tiden och orken räcker till. 
Och vad jag saknar det! Att bara låta orden bubbla ut och komma lite hur dem vill. Det har alltid varit en ventil och något som jag tyckt väldigt mycket om. 

Jag skulle verkligen vilja hitta igen dem igen, orden. Hur jag ska lyckas när det bara känns stelt och tråkigt det som dyker upp det vet jag inte. Tips någon? 
Ja, vi får väl se. Fast utan ord lär jag inte få liv i denna bloggen igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar