En sommar som är så skön



Det är sommar nu, på riktigt. Med riktigt menar jag att det förutom soligt och skönt även är semestertider. Faktum är att jag redan haft en veckas semester, och jobbat en vecka på det. Jag har nämligen splittrat upp min semester en del i år för att få så mycket ledig tid ihop med Luna som möjligt och för att hon ska kunna få ett riktigt lång sommarlov. 
Fast trots att det "bara" är början av juli så känns det som att det varit en lång sommar eftersom det varit riktigt soligt och varmt ända sen i maj. Helt fantastiskt rent njutningsmässigt! En hel del bad och mysiga utedagar innan semestern ens börjat.
Våran första ledig vecka var dessutom jättehärlig. Efter att ha kickstartat med att fira midsommar i Skogen så blev det en utflykt till Höga sands naturreservat och Kristianopel. 








Samt en utflykt till Stenshamn och Utlängan.







Däremellan hade vi lugna sköna dagar. Förmiddagar som bara försvann. Luna gick omkring i pyjamas nästan fram till lunch och jag njöt länge av mitt morgonte och småpysslade. Jag skulle säga att vi helt enkelt ägnade oss åt att landa, att inta semesterläge. 
Men självklart blev det även blivit lekparker och träffar med vänner för oss båda. Det sköna är ju just det där med att inte behöva ha en massa tider att passa och inte så många måsten att ta hänsyn till utan att göra vad man vill, när man vill.
Så vad den kommande veckan har att bjuda på, ja det får vi se. Vi ska till Kalmar en av dagarna men därutöver har vi inget bestämt och det är rätt skönt. Då kan vi låta humör, känsla och väder styra våra dagar. Det viktigaste är att vi får tid tillsammans. Fast troligtvis blir det mer än en dag som vi packar picknickväskan och ger oss ut på någon sorts äventyr. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar