Ett nytt år är här



Tiden går så fort. Hux flux och 2017 tog slut och 2018 gjorde entré. Jag vet inte riktigt hur det gick till men ja, så är det. Det ligger nog något i det där om att tiden går fortare ju äldre man blir.

2017 har som de flesta år innehållit mycket av både bra och mindre bra saker. Det går nog inte att komma ifrån för någon. Däremot har jag kommit fram till att det finns en del saker som jag kan jobba med för att mitt 2018 ska få mer av det som är bra och det som jag mår bra av. Några av dem sakerna är:
Att bli bättre på att säga nej till en del personer i mitt liv. 
Att försöka få in mer träning. 
Att försöka få till bättre sovrutiner. 
Att regelbundet påminna mig själv om sådant jag gör bra. 
Att fundera på vad jag vill göra framöver med exempelvis jobb. 
Att ägna mindre tid åt telefon, tv mm. 
Att bli bättre på att göra saker för mig själv när Luna inte är hos mig.

Ja allt det är saker som jag skulle må bra av att jobba med. Och även om nyår innebär en nystart så har jag inga löften utan bara önskningar. Hastigt påhittade löften kring tolvslaget brukar ändå aldrig hålla. Jag tror mer på att i lugn och ro fundera igenom vad jag har och vad jag skulle vilja ha. Långsiktiga, hållbara idéer. En del som man kanske kan införliva ganska snabbt och enkelt. Andra som tar mer tid, kanske till och med mer tid än vad 2018 har att erbjuda. Fast någonstans måste man ju börja. 

1 vecka har passerat, 51 är kvar. Så vad säger ni, ska vi sikta på ett bra och roligt 2018? Jag hoppas det!

1 kommentar:

  1. Man kan alltid önska & försöka. Inte jättelätt men i små portioner brukar det gå att få till.

    SvaraRadera