En småsnöig grilldag


Fredag idag vilket betyder ledig dag. En fredag som idag skulle ägnas lite åt att se om Luna kan sånt som 4-åringar bör kunna och sedan åt grillning och bus. Jag hade nämligen lovat att vi skulle åka och grilla om det inte var skitväder och det var det inte. Inte när det var dags att åka i alla fall. 


Sen verkar jag aldrig riktigt lära mig det där med att göra upp eld. Det krävs alltid mer än ett försök om man säger så. Men trägen vinner och efter ett tag började lågorna spraka. Alltid lika härligt. Och då var det minsann någon som var ivrig på att få börja grilla korv. Vadå vänta på glöd? Fast det är klart, vem vill vänta på grillad korv och varm choklad när det är lite kyligt ute.




Det är alltid lika mysigt att vara ute såhär med Luna och hon brukar också tycka det är kul. Idag började det dock snöa mitt i allt. Snöblandat regn visserligen men ändå. Jag är ju ingen snöälskare direkt fast på nåt sätt spelade det inte så stor roll idag. Jag var både inställd på och klädd för att vara ute ett bra tag i rätt kyligt väder. Däremot behövde vi inte bry oss om att se till att elden slocknade, det skötte vädret. 
Och ja, lekparksbus blev det såklart med, det hade jag ju lovat. 




Sen hann vi såklart med att ta en sväng förbi djuren innan det var dags att stoppa ner en både blöt, lerig och trött tjej i cykeln för att åka hem. Åka hem och avsluta en snöblaskig men härlig eftermiddag med det sista av den där varma chokladen. Och med det säger vi trevlig helg!



1 kommentar: