En dag för att överraska


Den 1 februari fyller min Mamma år. I år hade vi i familjen gått ihop om en present till henne. En upplevelse som jag fick nöjet att lura iväg henne på. Det enda hon fick veta var att hon skulle ta ett morgontåg till Karlskrona dagen efter sin födelsedag. 
Där fick hon sen stå en liten stund och våndas och undra om någon skulle möta upp henne eller inte. Men det var bara en liten stund, sen dök jag upp med bubbelvin och jordgubbar att starta upp dagen med. 


Morgonteet fick hon först en stund senare, på nästa tåg. Vi skulle nämligen ta oss vidare till Malmö. Är alltid trevligt att sitta och småprata, kika ut genom fönstret och bara ha det skönt på ett tåg. Extra kul är det såklart när den man åker med inte vet hur långt man ska.


Väl i Malmö gick vi och åt en riktigt god lunch med tapas. Därefter strosade vi runt i diverse affärer och kikade och Mamma var som rätt nöjd med det. Efter ett tag ville jag dock gå och leta upp en "affär" jag gärna ville besöka. Det var dock ingen affär jag ville till utan det var Malmö Live Konserthus som var målet. 
Vi skulle på föreställningen "Rhythm of the dance". Steppdans och irländsk musik i en fantastisk kombo. 


Det var en riktigt, riktigt bra föreställning och det var en både glad och överraskad Mamma jag hade med mig. 
Både Mamma och jag har provat att dansa stepp så vi vet att det är betydligt mycket svårare än vad det ser ut som och då var vi aldrig i närheten av deras tempo. Så ja, minst sagt imponerande! Däremot blir man ju sugen på att dansa igen...
Efter föreställningen var det dock dags att så sakteliga börja ta oss hemåt igen. Jag hade laddat väskan med diverse fika och lite vin. Så även hemresan gick fort. 

Som ni förstår hade vi en jättehärlig dag och Mamma verkade känna sig väldigt överraskad. Precis som det var tänkt!
Ända tråkiga med dagen var att jag vid lunch upptäckte att jag hade tappat min splitternya kamera på tåget. Hade hunnit ha den en hel dag. Tur i oturen att man har en drulleförsäkring för det verkar tyvärr inte ha varit någon ärlig människa som hittat den. 
Fast när man tittar på detta så blir man på bra humör :) 


1 kommentar:

  1. En helt underbar överraskning & dag. Tack min underbara familj ❤️

    SvaraRadera