En solig sensommardag


Hösten är här på riktigt, det går inte att förneka. Bitande vindar och kyligt i luften. Men för bara ett par veckor sedan fick vi ett par dagar med riktig sensommarvärme mitt i allt regnrusk. Det var vi ju bara tvungna att njuta av. Så vi packade en pickniickväska och cyklade bort till Wämöparken. Där finns det alltid mycket att göra.



Ja, som lekparken till exempel. Där kan man spendera massor av tid.




Fast springer man runt och busar så blir man ju också hungrig. Och då är det rätt mysigt att grilla lite korv. Idag hade vi dessutom turen att elden redan var tänd. Jag är ju inte sådär jättebra på att göra upp eld tyvärr. Antar dock att jag kommer lära mig nån gång. Jag menar, jag över åtminstone med jämna mellanrum. 




När sen energin blivit återställd orkar man leka ett tag till i den där lekparken. Klättra och köra traktor är absolut två favoriter och jag hann med att vara både ko och bonde och jag vet inte allt. Dotterns fantasi är det verkligen inget fel på. 




Sen måste man såklart ta en runda och säga hej till djuren med. Suggan som verkligen är jättestor, kultingarna som är mer normalstora och så den normalt något ilskne geten, som just dagen till ära vara rätt medgörlig. 




Men vi klättrade även på stenar i skogen. Vi letade oss både in i och ut ur en labyrint. Och så spelade vi fia-med-knuff, fast med lite egna regler. 
Med andra ord en sån där riktigt busmysig dag som vi tycker så mycket om! Troligtvis var det också sista dagen på väldigt länge utan jacka och vantar och allt sånt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar