En liten gympatjej



Luna är en tjej med massor av spring, hopp och klätter i benen. Hon älskar helt enkelt att röra på sig bara man gör något roligt av det. Och jag kan lätt erkänna att jag uppmuntrar sådant som bidrar till ökad kroppskontroll. Balans, stabilitet, rörlighet och styrka är ju sånt som alla har nytta av. Stor som liten. 



Så när jag upptäckte att gymet jag börjat träna på även har barngympa, ja då var det inte mycket att tveka på. Och sååå glad Luna blev! Vi har bara hunnit vara där två gånger än men hon tycker det är jättekul. 45 minuter med hinderbanor och lekar bland annat till rolig musik. Tillsammans med andra busiga barn i ungefär samma ålder. Jag förstår att hon tycker om det.

Ja det är en del av våra lördagsförmiddagar det. Och här har ni förresten Lunas favvogympalåt för tillfället, om någon skulle vilja köra lite själv. 



1 kommentar: