En helg bland motorcykelbrudar


För lite drygt två veckor sedan, när det var pappadagar för Luna så rymde jag iväg på lite äventyr. Jag drog med Mamma på MC helg. En MC helg "just for girls". Det var dags för årsträff för BMW klubben mcQ och jag fick hänga med på ett hörn som den enda som inte kör hoj själv. 
Då Mamma är en av dem som håller i det hela och behövde hinna reka sin runda som hon skulle leda så fick vi åka upp en dag tidigare än övriga. Det blev en rätt lång ditresta då det var surväder och GPS:en ibland tog sina egna vägar. Men väl framme utanför Skövde väntade både ett superhäftigt rum och en skön bastu samt lite insmugglat bubbelvin. 


På fredagen blev det då alltså rekning av runda. Grusrunda ska kanske tilläggas. En runda som innehöll det mesta förutom sand och som ringlade sig fram i vad som kändes som oändliga skogar. Och jag ljuger inte om jag säger att det var en upplevelse för oss båda. Men vi tog oss fram och det utan några missöden. Ja en hel del felkörningar blev det kanske och så tittade vi lite närmare på en grässlänt men inget annat. 
När vi väl hittat runt och kom tillbaka så hade de flesta andra hunnit komma och det blev en trevlig kväll med många nya bekantskaper. 



Lördagen hade jag väntat mig att få tillbringa på egen hand. Att göra Skövde eller något sådant för en dag med grusåkning för mig och skjutsning för Mamma räckte rätt bra för oss båda. Fast jag hade turen att en av de som skulle köra asfalt erbjöd mig att åka med vilket gjorde att jag fick en riktigt fin dag med vackra landskap, god mat och ett besök på Gudhems klosterruin för att nämna en del. 








Kvällen bjöd sedan på trerätters middag, massor av skratt och allt sånt som hör en trevlig kväll till. Ett riktigt härligt och glatt gäng. 



Söndagen var det sen hemfärd och alla åkte åt diverse håll. Jag skulle ju hem och hämta min prinsessa. Men det var en riktigt trevlig helg och jag hoppas kunna få möjlighet att åka med igen någon gång. 

1 kommentar:

  1. Årets roligaste helg. Kan jag tycka med massor av glada skratt & underbara kvinnor ❤️ Såååå kul att få dela den med dig 💕💕

    SvaraRadera